سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اطلاعات مفید


جهت کسب اطلاعات بیشتر از سایت مانی بیلیارد بازدید نمایید
یک بازیکن می‌تواند تا زمانی که یک یا چند توپ را با ضربات صحیح وارد جیب خود کند، به شوت خود ادامه دهد. اگر یک توپ - عمدا یا ناخواسته - در یک جیب خنثی یا جیب حریف قرار گیرد و همزمان توپی در جیب خود قرار نگیرد، حق شلیک تغییر می کند. توپ هایی که به طور خنثی در جیب قرار گرفته اند پس از شلیک به عقب برگردانده می شوند.

بریک شات

اگر این کار انجام نشود و یکی از توپ های شی تیرانداز در جیب باشد، تیرانداز باید دوباره شلیک کند. هر توپی که در یک ضربه ایمنی به جیب زده شود، در جیب باقی می ماند. سپس به سه توپ نیاز دارید - یک توپ سفید (که قبلاً "سفید" نامیده می شد)، یک توپ نشانه سفید با یک نقطه سیاه روی آن ("نقطه") و یک توپ شی، معمولاً قرمز. گاهی اوقات یک توپ زرد به جای نقطه استفاده می شود. شخصی که برنده لگ می شود، توپ را که دوست دارد مال او باشد، توپ سفید یا نقطه ای را صدا می کند. توپ نشانه حریف در نقطه سر قرار می گیرد، جایی که شما معمولاً در استخر نیز از آن می شکنید.

توپ

او توپ سفید نشانه را در هر نقطه از بخش D قرار می دهد و آن را به سمت توپ جسم قرمز نشانه می گیرد. به دلایل تاکتیکی، یک بازیکن ممکن است یک توپ شی آشکار را به جیب بزند و همچنین با اعلام "ایمنی" از قبل، نوبت خود را در میز متوقف کند. اگر بازیکن تیراندازی قصد داشته باشد که با به جیب زدن یک توپ شی آشکار، ایمن بازی کند، قبل از شلیک، باید به حریف خود "ایمنی" را اعلام کند.

در نهایت، شش توپ رنگی باید به ترتیب مقادیرشان در جیب قرار گیرند. در حین بازی، زمانی که بازیکنی نتواند به توپی ضربه بزند که طبق قوانین او را ملزم به ضربه زدن می کند، گفته می شود که اسنوکر شده و نوبت خود را از دست می دهد. در کال شات، توپ ها و جیب های واضح نباید نشان داده شوند. این حق حریف است که در صورت عدم اطمینان از ضربه، از کدام توپ و جیب بپرسد. شوت های بانکی و ضربات ترکیبی بدیهی تلقی نمی شوند و باید در فراخوانی هم توپ شی و هم جیب مورد نظر دقت شود.


لطفاً جهت دسترسی به لیست بهترین فروشگاه لوازم بیلیارد کلیک کنید
RULES OF PLAYA شوت اجرا شده قانونی، مطابق با الزامات "امتیاز"، به تیرانداز این حق را می دهد که تا زمانی که موفق به اجرای قانونی و گلزنی در یک شوت نشود، روی میز ادامه دهد. در تمام ضربات، بازیکن باید باعث شود که کیو بال با توپ شی تماس بگیرد و سپس کیو بال یا توپ شی باید با بالشتک تماس بگیرد. پس از اتمام هر شلیک، هر توپ شیء پاکتی در همان موقعیت‌های خود در ابتدای بازی مشاهده می‌شود. اگر موقعیت مناسب اشغال شده باشد، توپ مورد نظر از روی میز باقی می ماند تا زمانی که موقعیت صحیح پس از یک ضربه خالی شود.

علامت بازیکن شروع کننده سپس روی سیم سر، حداقل 6 اینچ از نشانه حریف قرار می گیرد. بنابراین، بدیهی است که وقتی توپ شما در یک راستا با حریف است، ضربه زدن به هر دو توپ روی میز بسیار سخت است. از این رو، چرا اگر در لگ پیروز شوید، دوم می شوید. برای اجرای یک شکست صحیح، حداقل یک توپ باید در جیب قرار داده شود یا چهار توپ جسم باید حداقل در یک ریل قرار گیرند. در غیر این صورت، قوانین مشابه در کل بازی اعمال می شود.

اگر توپ نشانه قبل از شلیک توپ مورد نیاز را لمس کند، بازیکن می‌تواند به سمت آن شلیک کند، مشروط بر اینکه ضربه معمولی انجام شود. اگر در یک شوت، کیو بال بیش از یک بار به کیو بال برخورد کند، یا زمانی که یا پس از تماس کیو بال با توپ شی در تماس باشد، ضربه خطا است. اگر توپ سوم نزدیک است، باید مراقب بود که بر اساس قسمت اول این قانون روی آن توپ خطا نشود. ضربه زدن، لمس کردن یا به هر طریقی تماس با توپ نشانه در بازی یا هر توپ جسمی در بازی با هر چیزی (بدن، لباس، گچ، پل مکانیکی، محور نشانه و غیره) به جز نوک نشانه، خطا است. که ممکن است در اجرای یک ضربه قانونی با کیو توپ تماس بگیرد. علاوه بر قوانین رسمی، تغییرات گسترده ای وجود دارد که بازی را جالب تر یا حتی آسان تر می کند.

اگر خطایی وجود نداشته باشد و توپی به جیب زده شود، بازیکن به نوبت خود ادامه می دهد، در غیر این صورت ضربه تغییر می کند. هنگامی که تنها یک توپ جسم روی میز باقی می ماند، 14 توپ دیگر دوباره به شکل مثلثی در می آیند که تنها توپ بالایی از دست رفته است، که دقیقاً روی نقطه پا قرار دارد. توپ شی باقیمانده و کیو بال در موقعیت هایی می مانند که پس از آخرین ضربه در آن استراحت کرده اند و بازیکن ممکن است بازی را ادامه دهد.

با این حال، هیچ ریلی نیازی به لمس و هیچ توپ جسمی نیازی به لمس ندارد. توپ نشانه را می توان چند سانتی متر به عقب یا جلو هل داد. پس از هل دادن، این به بازیکن دیگر است که تصمیم بگیرد که آیا موقعیت جدید ایجاد شده را تصاحب کند یا بازی را به بازیکن فشار بیرون بازگرداند. بنابراین توصیه می شود که موقعیت خیلی آسان را برای حریف نگذارید، بلکه خیلی سخت هم نباشید، در غیر این صورت معمولاً باید خودتان به بازی ادامه دهید. در اولین شوت بعد از استراحت، بازیکن واجد شرایط ممکن است یک فشار اوت بازی کند.

یک اینینگ زمانی به پایان می رسد که هیچ توپی به درستی در جیب قرار نگیرد، خطا انجام شود یا به هدف نهایی برسد. اگر توپ فراخوانی شده به درستی در حین شلیک به جیب زده شود، ممکن است هر تعداد توپ اضافی نیز به جیب زده شود. اینها در جیب‌ها باقی می‌مانند و بازیکن با یک ضربه به پایین‌ترین توپ باقی‌مانده روی میز به شوت‌زنی ادامه می‌دهد. تنها استثنا توپ 10 است که پس از یک پاکت زودهنگام دوباره به زمین زده می شود. 9-توپ کلاسیک در بین بازی های چرخشی است، یعنی بازی هایی که توپ ها باید به ترتیب صعودی زده شوند و در جیب قرار گیرند.

شوت های ناپاک

برای انجام یک ضربه صحیح، توپ شی با کمترین تعداد توپ باقی مانده روی میز همیشه باید ابتدا ضربه بخورد. اگر این مورد برآورده شود و هر توپ شی در جیب قرار گیرد، نوبت بازیکن ادامه می یابد. یک توپ شی به طور غیرقانونی در نظر گرفته می شود که آن توپ شی در همان ضربه به جیب زده شود، یک خطا مرتکب شود، توپ خوانده شده در جیب تعیین شده نرود، یا قبل از شوت یک ایمن گفته شود. استخر پانزده توپ با 15 توپ شی به شماره 1 تا 15 بازی می شد. برای غرق کردن یک توپ، بازیکن تعدادی امتیاز برابر با ارزش توپ دریافت می کرد. مجموع مقادیر توپ در یک قفسه 120 است، بنابراین اولین بازیکنی که بیش از نیمی از کل یا 61 را دریافت کرد، برنده بود.

در صورتی که در نتیجه، یک توپ شی به جیب زده شود یا چهار توپ شی کناره را لمس کنند، ضربه زدن صحیح تلقی می شود. اگر هیچ داوری روی یک مسابقه نظارت نداشته باشد، ممکن است بازی فقط با استفاده از خطاهای کیو بال انجام شود. اگر بازیکنی بدون دادن گزینه تعویض به حریف شوت کند، خطا خواهد بود و در نتیجه توپ کی در دست حریف خواهد بود. برای اینکه یک وقفه قانونی رخ دهد، حداقل دو توپ شی باید پس از برخورد توپ نشانه به اولین توپ شی، به یک ریل برخورد کنند. تا زمانی که یک بازیکن توپ ها را به درستی به جیب بزند، می تواند به شوت خود ادامه دهد. اگر علاوه بر توپی که به درستی در جیب قرار گرفته است، توپ‌های اضافی نیز در جیب قرار گیرند، در انتهای شوت دوباره روی آن قرار می‌گیرند.